Az erős csontokkal rendelkezők kevésbé hajlamosak arra, hogy idős korban kisebb balesetek töréssel végződjenek és megfelelő táplálkozással a csontritkulás kialakulásának kockázata is csökkenthető. Cikkünkben olyan ételeket sorolunk fel, amik segítenek megtartani a csontok rugalmasságát és hozzájárulnak erősségük fenntartásához.

1. Zöldségek

zold_zoldsegekA zöld levelű zöldségek kiváló forrásai a csontok rugalmasságához szükséges ásványi anyagoknak. A bennük található kalcium, magnézium, foszfor, vas, kálium mind hozzájárulnak az egészséges csontszerkezet fenntartásához. Ezek az ásványi anyagok megtalálhatóak a kelkáposztában, kelbimbóban, mustármagban, spenótban, mángoldban, bok choyban és a vízitormában.

2. Fehérjében gazdag ételek

Nem elég ha sziklaszilárd csontokkal rendelkezünk, azoknak megfelelőképpen rugalmasnak is kell lenniük, a törések elkerülése miatt. A fehérjében gazdag ételek fogyasztása létfontosságú a csontrendszer megfelelő állapotának fenntartásában. Kiváló fehérje forrás a pulykahús, csirkemell, halak, sovány marhahús, sajtok, tojás, tofu, tej, szójatej, bab, magok.

3.  Teljes kiőrlésű ételek

Egészséges ételek az erős csontokértNagyon fontos az összetett szénhidrátok beépítése az étrendbe, amik nem alakulnak át rögtön energiává. A teljes kiőrlésű ételek a lassan felszívódó szénhidrátok közé tartozik. Az összetett szénhidrátok hozzájárulnak az izomnövekedéshez és a csontok erősségéhez. Az összetett szénhidrátok természetes forrásai a barna rizs, vad rizs, zab, kukoricadara, bársonyvirág, hajdina, teljes kiőrlésű lisztek. Az összes tartalmaz magnéziumot és olyan ásványi anyagokat, amik hozzájárulnak a kalcium felszívódásához.

4. Egészséges zsírok

Egészséges zsírokÉrdemes a halolajat beépíteni a mindennapi étrendbe akár kapszula formájában is. Csontbarát ételek az olajos halak, hering, makréla, szardínia, tonhal, lazac, pisztráng.

A legfontosabb a választékos étrend fenntartása, a tartósítószermentes ételek kerülése, az antibiotikum maradványtól mentes tejtermékek fogyasztása. Figyeljen, hogy mindennap fogyasszon vegyszermentes zöldséget és gyümölcsöt.